علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند دروازه بان با سابقه و سرشناس تیم ملی فوتبال کشورمان ظرف سال‌های اخیر رفتارهایی از خود نشان داده که کارشناسان فوتبالی را نگران سال‌های درخشان پایانی فوتبالش کرده است.

سرویس ورزش مشرق - علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ۳۲ ساله و خرم آبادی تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر قاره آسیاست.

بیرانوند که در فصل سیزدهم لیگ برتر و با حضور ۹۰ دقیقه‌ای در ترکیب تیم نفت تهران به سرمربیگری منصور ابراهیم‌زاده در مصاف مقابل پیکان چهره دروازه بان جدیدی را به اهالی فوتبال نشان داد با دریافت دو گل و شکست فعالیت حرفه ای فوتبالش را رسماً شروع کرد. اما این دروازه‌بان در ادامه و در فصل بعد توانست در همان تیم نفت تهران با سرمربیگری یحیی گل محمدی با ۲۳ بازی در ترکیب اصلی تیمش آغاز رسمی ورودش به عرصه دروازه بانی را اعلام و پس از مدتی به یکی از چهره‌های بزرگ فوتبال ایران تبدیل شود تا جایی که بعد از سه فصل حضور در تیم نفت تهران گزینه حضور در استقلال و پرسپولیس شد و در نهایت رنگ قرمز را برگزید.

پایان بیرانوند زودتر از موعد؟!/ خودزنی ستاره ملی‌پوش با یک ادعای عجیب

مذاکره با استقلال در سال ۱۳۹۵

حضور جنجالی علیرضا بیرانوند در تیم پرسپولیس درسال ۱۳۹۵ در حالی که گفته می‌شد پیش از آن همراه با وحید امیری با مسئولان باشگاه استقلال مذاکرات جدی را انجام داده و با علی نظری جویباری نشست رسمی داشتند، موجب شد تا در ابتدای لیگ برتر هفدهم سر و صدای زیادی در فضای نقل و انتقالاتی فوتبال به راه بیفتد اما در نهایت این دروازه‌بان ۱۹۵ سانتی‌متری همراه با همشهری اش، هر دو به پرسپولیس یکی از دو تیم بزرگ و پرطرفدار پایتخت پیوستند.

پایان بیرانوند زودتر از موعد؟!/ خودزنی ستاره ملی‌پوش با یک ادعای عجیب

چرخش دوباره به سمت آبی‌ها

عضویت در تیم ملی و ۴ فصل حضور متمادی در تیم پرسپولیس و قهرمانی با این تیم پرطرفدار در لیگ برتر، جام حذفی و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، سپس انتقال به باشگاه آنتورپ بلژیک و بوآویستا پرتغال، علیرضا بیرانوند را به عنوان یکی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های کشورمان به اهالی فوتبال شناساند اما اتفاقات مربوط به شروع لیگ برتر بیست و سوم و مطرح شدن نام این دروازه‌بان حول و حوش تیم استقلال که با رابط حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال(در ماه های پایانی لیگ برتر بیست و دوم) مذاکره کرده بود به شدت موجب دلخوری و ناراحتی هواداران پرسپولیس شد.

بیرانوند سپس در آن مقطع و پس از بازگشت دوباره به جمع سرخ‌پوشان پرسپولیس از باشگاه بوآویستا پرتغال، رسماً اعلام کرد که در تصمیم گیری‌اش اشتباه کرده و اصلاً قصدی برای حضور در استقلال نداشته است. هواداران پرسپولیس نیز او را با آغوش باز پذیرفتند تا همراه با این دروازه‌بان بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

اما اتفاقات یک ماه پایانی فصل بیست و سوم لیگ برتر (از زمان مصدومیت مچ دست بیرانوند تا فسخ قرارداد) اوضاع را برای علیرضا بیرانوند تا حد زیادی متفاوت و متغیر کرد.

پایان بیرانوند زودتر از موعد؟!/ خودزنی ستاره ملی‌پوش با یک ادعای عجیب

انزجار هوادارن پرسپولیس از بیرانوند

فسخ یک طرفه قرارداد این دروازه‌بان با باشگاه پرسپولیس و ماجراهای مربوط به الحاقیه قراردادش همزمان با شکایت از حجت کریمی - مدیرعامل دو فصل پیش استقلال – علاوه بر اینکه علیرضا بیرانوند را وارد فضای غیرفوتبالی و رفت و آمد به دادگاه و دادسرا کرد بلکه این بار و با مطرح شدن موضوع پییوستنش به تراکتور با شایعه تغییر تیم به خاطر پول بیشتر او را مستقیماً رو در روی باشگاه و هواداران میلیونی پرسپولیس قرار داد تا اینکه بسیاری از طرفداران و پیشکسوتان پرسپولیس در صفحات مجازی علیه این فوتبالیست محبوب و ملی‌پوش با سابقه موضع انتقادی شدیدی بگیرند.

پایان بیرانوند زودتر از موعد؟!/ خودزنی ستاره ملی‌پوش با یک ادعای عجیب

خودزنی دوباره به سبک بیرانوند

حالا و با ادعای عجیب علیرضا بیرانوند در رابطه با پرداخت شیرینی! (رشوه) به برخی از مدیران باشگاه پرسپولیس که بیشتر شبیه خودزنی بود تا افشاگری، این دروازه بان بیش از پیش در لبه پرتگاه خطرناکی قرار گرفته که ممکن است حتی باعث از بین رفتن فوتبالش بشود.

در همین ارتباط بخوانید:

جریمه احتمالی بیرانوند درصورت اثبات دادن رشوه!

افت شدید گلر اصلی تیم ملی

گل‌هایی که علیرضا بیرانوند در بازی آخر تراکتور از تیم یحیی گل محمدی (فولاد) دریافت کرد (خصوصا گل اول که روی اشتباه مسلم این گلر به تور دروازه تراکتور چسبید) بسیاری از اهالی فوتبال را از این بابت نگران کرد که افت شدید دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیدارهای حساس مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی مقابل ازبکستان و... شرایط متزلزلی را درون چارچوب دروازه این تیم برای تیم ملی به وجود بیاورد.

پایان زودهنگام؛ ۵ سال زودتر از موعد

علیرضا بیرانوند که با حضور موفق در دو جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو به یکی از اسطوره‌های کم نظیر فوتبال کشورمان در تاریخ ایران تبدیل شده ظاهرا حالا با رفتارهای غیرمعمول در فضای فوتبال و خارج از آن این پیام غیرمستقیم را به مخاطبان فوتبال می دهد که از پولدارتر شدن و یا بودن در کانون توجه مردم خسته شده و می خواهد به زندگی عادی اش کنار خانواه با قایق سواری در سواحل زیبای کشورهای توریستی مشغول باشد و از درآمد بالایی که ظرف این سالها داشته به شکل دیگری استفاده کند. در حالی که این دروازه‌بان با ۳۲ سال سن حداقل به طور طبیعی تا ۵ یا ۶ سال دیگر می‌تواند در همین سطح حضور داشته باشد، لااقل یک جام جهانی دیگر را هم تجربه و از این نظر رکورددار شود و به فوتبالش ادامه بدهد. شاید بد نباشد بیرانوند سرگذشت زندگی «جیان لوئیجی بوفون» دروازه بان بزرگ ایتالیا را مطالعه کند.

پایان بیرانوند زودتر از موعد؟!/ خودزنی ستاره ملی‌پوش با یک ادعای عجیب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    12 0
    دست خودش نیست...
  • علیرضا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    19 0
    گدا معتبر شده و از خود بی خود شده
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    7 15
    شما لنگی ها برای از بین بردن مخالفینتون هر غلطی می کنید. حالا که این بابا گفته هیات مدیرتون رشوه گیره بیرانوند بانود شد؟! شما رشوه گرفتید اون نابود شد! نه عزیزم بیرانوند تا شما انگل ها رو نابود نکنه نابود نمی شه.
    • فرزاد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
      2 2
      دیگه از کیسه انگل تر هم وجود دارد؟ شما به تیم بحران زده خودتان مشغول باشید ان از اخلاق فاسد پیش کسوتتان ان هم وضع اسفناک رتبه شما در جدول با وجود ناداوریها به نفع تیمتان ان هم باخت تیمتان به پرسپولیس کبیر
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
      3 0
      بی ادب
    • ایرانی GB ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
      0 0
      تربیت و شعور خانوادگی خودتو نشون دادی ... وقتی تو که مثلا" هوادار بیرانوند هستی اینجوری کم شعور و نفهم هستی و شعور اجتماعی حرف زدن در یک جمع رو نداری پس اون بیرانوند جانت چقدر دیگه کم شعور و نفهم هست , ای خاک بر سر اون بیرانوند و تو و امثال تو که طرز حرف زدن در یک جمع رو بلد نیستن و تربیت و شعور ندارید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    7 0
    این ذره ای ادب نداره
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    2 3
    وحدت نظر بی نظیر رسانه ها و عوامل مافیایی فوتبال در برابر کسانی که می خوان حق خودشون رو بگیرن بیرانوند با گفتن پشت مرده های کثیف فوتبال لرزه بر اندام مفسرین انداخته
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    3 0
    دست خودش نیست جنبه نداره . خوشحالی ش جلوی هوادارهای استقلال و یادتون رفته ؟ سر می برید
  • سیاوش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    5 0
    میگن تحصیلات بدرد نمیخوره! اگر فقط یک دیپلم واقعی و ساده داشت، اصلا رفتارش اینگونه نبود
  • فرزاد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    2 0
    بیرانوند با پرسپولیس به اوج رسید از وقتی که به پرسپولیس بزرک پشت کرد دچار افول شد اگرمقداری توقعات مالی خود را پایین می اورد چه میشد؟ بازی کردن در پرسپولیس خودش افتخار بزرگی است که این افتخار به هر کسی داده نمیشود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    1 0
    رشوه گیرنده چقدر جریمه میشه؟ دوباره نوبت ساختن یه علی کریمی دیگست؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    1 0
    خدایا آخه چرا تو این مملکت یک نفر یک روده راست توشکمش نداره
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    1 0
    سلامتی پول سنگینی از فوتبال به جیب زد، حالا نوبت اینه که وارد فاز جدیدی بشه، احتمالا الان نوبت ماهی گیری امثال عادل فردوسی پور و رشیدپوره که از ایشون دعوت کنن تو برنامه هاشون و پولی سنگینی تو فصای مجازی به جیب بزنن.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    الان این جماعت فدراسیون، فوتبالیستها و مربیان رو میشه یه جامعه کوچک فرض کرد. وقتی تو این جامعه کوچک اینهمه دزدی و فساد وجود داره، پس چه گله ای از دولت داریم که کاری کنه که در جامعه 85 میلیونی فسادی نباشه. چنین جامعه ای اصلا وجود خارجی داره؟ قطعا خیر، میشه کمش کرد ولی هرگز فساد نابود نمیشه.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    این دروازه بان لمپن توی پول غرق شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس